fredag 16 april 2010

Livet är orättvist!

Två biljetter (på femte raden) inköpta för flera månader sedan, stämningen har redan infunnit sig och den obligatoriska uppladdningen med gamla låtar och koncertsnack har prickats av på listan. Det är då det händer. Ett litet sketet kryp, en ful och vidrig fästing, klättrar upp på min arm och slår sina käftar i min ena arm. Dagen innan koncerten med Jethro Tull har det lilla bettet utvecklats. Rödsvullen och öm med en stadigt växande huvudvärk vankar jag iväg till farbror doktorn som raskt noterar ännu ett fall av borrelia.
Det hela känns som ett rått skämt men huvudvärken tar mig snabbt tillbaka till verkligheten och sängen. Ingen koncert, inget roligt - bara orättvisa.
Till alla er som har lyckan att få vara i Lisebergshallen imorgon kväll önskar jag en fantasktisk kväll.
Och till alla er små fästingar önskar jag en bråd och hemsk död!

Inga kommentarer: