söndag 24 januari 2010

Livet är för kort

Vem har inte alltid drömt om att slippa städa, skura och fara runt som en tok med dammsugaren för att det ska komma någon och hälsa på eller att det bara ser för jäkligt ut? Inte helt sällan har en armada av barn - varav endast ett fåtal egentligen hör hemma i huset - dragit förbi, plundrat, härskat och sedan lämnat dig med spillrorna av ett hem.

Ok, det var något dramatiskt och kanske lätt överdrivet men visst vore det grymt skönt att slippa städa, putsa fönster skura golv? Jag har många gånger funderat på om man skulle hyra in en städhjälp, någon som kunde fixa till det där någon gång i veckan men jag har ofta släppt det utan att ens kolla vad det skulle kosta eller hur det egentligen funkar. Nu har jag fått ett uppdrag som lustigt nog handlar om just det där med hjälp hemma. När jag surfar in på hjalphemma.se så fick jag direkt ögonen på en lite box i högra hörnet "Räkna ut din månadskostnad". Jag knappar in husets kvadratmeter och klickar på "Beräkna", jag väntar med spänning på resultatet och blir väldigt överraskad när jag ser resultatet – ett par tusenlappar för att få hela kåken städad, stövlar och skor undanplockade i hallen (undra om de vet vad lovar tänker jag lite elakt när jag blickar ut i vår hall – vintertid, 4 barn, 3000 kompisar…) och en massa annat som jag inte själv gör varje vecka ingår. Vad som också känns rätt är att det är samma person som kommer varje vecka.

Ju mer jag knappar runt ju mer övertygad om att detta är något jag måste ha.

Då inser jag att detta är företag som dessvärre inte jobbar där jag bor - ännu – men jag kommer hålla koll på för det här känns riktigt seriöst och genomtänkt.

Inga kommentarer: