måndag 11 januari 2010

Biltåg.

Värmen är tryckande. Luftkonditioneringen pumpar på för fullt. I bilens baksäte utbryter ständiga småkrig mellan barnen. Mp3, PSP, mobiltelefoner, en kvinnoröst som skriker ut körinstruktioner i GPS:en i konkurrens med bärbara dvd-spelare trängs mellan skapar ett mindre kaos. ”Bara 45 mil kvar till färjan…” tänker han. ”Går det bra älskling? Vill du jag ska köra en stund?” hans hustru tittar leende på honom. ”Närå, det går fint. Kan du slå upp en skvätt kaffe åt mig bara.”

En fot i storlek 38 flyger fram mellan sätena och sånär träffar kaffemuggen i hans hand.

”Jag behövde sträcka lite på mig bara…” Fotens ägare får omedelbart en armbåge i sidan av systern som sitter bredvid. ”Kan du vara snäll och sitta still!” ”Aj!! Sluta bitcha dig!” ”Lägg av båda två nu! Vi ska snart ta rast.”. ”Mamma, jag kan inte höra vad de säger på filmen för alla skriker så.”

Om du tröttnat på det här så finns det nu ÄNTLIGEN ett smart alternativ. Biltåg! Ju mer jag tänker på det ju smartare tycker jag att det är.
Lasta bara upp bilen med packning och hela rasket på ett tåg, sätt dig i restaurangvagnen och njut av resan. När du är framme rullar du bara bilen av tåget och kör sista biten.

Själv har jag inte testat detta ännu men om du har gjort det så berätta gärna hur det var.

Läs mer om Biltåg

Inga kommentarer: