måndag 1 februari 2010

Det är inte lätt

Visst är det för härligt med människor som surfar runt och läser bloggar för att sedan kasta ganska dumma och rätt obegåvade kommentarer omkring sig. Idag fick jag reda på av en stackare att jag borde skaffa mig ett liv och att jag snart ska dö. Vad jag inte riktigt förstod var varför jag ska skaffa ett liv när ändå så snart ska lämna detta livet? Jag tror att anledningen till kommentaren jag fick beror på ett två år gammalt inlägg som på ett ironiskt sätt belyser ungdomskultur, eller rättare sagt hur tråkigt det är när vuxna försöker styra över den.
Jag tror att min kära läsare och jag tycker lika - att vuxna (gamla gubbar som jag) ska hålla fingrarna i styr och låta de som är unga styra och utveckla sin egen kultur, utmana och ta för sig - eftersom det är det som skapar utveckling.
Nåja, jag önskar dig lycka till i framtiden men sitt inte uppe och vänta på att jag ska dö för det kan ta lite längre tid än vad du tror men medan du väntar kan du ju fortsätta att läsa Gummifarsan:)

2 kommentarer:

josefine sa...

hejhej:) tänkte bara säga dig det att jag tycker du skriver kanon bra, och jag har fastnat för din blogg skarpt:)
Det är nästan så man sitter o är spänd vad som kommma skall när man läser den!
kanon tycker jag!:) ville bara säga det!
Folk har bara inget vettigare att störa sig på, tragiskt!

Gummifarsan sa...

Tack för det . Det värmde verkligen så här i vinterkylan!